HOW TO SHOP

1Login or create new account.
2Review your order.
3Payment & FREE shipment

If you still have problems, please let us know, by sending an email to support [ @ ] website.com . Thank you!

SHOWROOM HOURS

Mon-Fri 9:00AM - 6:00AM
Sat - 9:00AM-5:00PM
Sundays by appointment only!

ایجاد حساب کاربری

*

*

*

*

*

*

رمز عبور را فراموش کرده اید ؟

*

تاریخ عکاسی

 


 

تاریخ عکاسی

داگروتیپ: تصویری بود که برروی صفحه های مسی نقره اندود و صیغل شده گرفته میشد این روش توسط

فرانسوی به نام  (لوئی ژاک مانده داگر) اختراع شد او متولد 1789 در شهری به نام کورمی-آن -پاریزی در

فرانسه بود.

 

کالوتیپ: (عکاسی نوین )

 

با شیوه ای که ویلیام هنری فوکس تالبوت ابداع کردگسترش یافت(1800تا1877)او در سال1834

آزمایشهائی برای حساس ساختن کاغذ نسبت به نور انجام داد به این ترتیب که کاغذ رابه کلرور نقره که

تحت تاثیر نور سیاه میشود ، آغشته ساخت و به این ترتیب توانست تصویر برگها ،تورها و...را به صورت

منفی بر آن ثبت کند،سپس برای ثابت ساختن تصویر،کاغذرا در محلول غلیظ نمک شستشو داد،درسال

1835 با استفاده از این تصاویر منفی به عنوان نسخه های اصلی عکسها  ، تصاویرمثبتی رابرروی کاغذ

حساس خود چاپ کرد .

تالبوت ،برای شیوه خود تحت نام کالوتیپ پروانه اختراع گرفت و جزئیات آن را منتشر ساخت.

در سال 1844 قلم طبیعت اثر تالبوت نخستین کتابی بود که در جهان به وسیله عکاسی مصور شد ودر 6

جزوه و24کالوتیپ انتشار یافت 

 .

تفاوتهای شیوه کالوتیپ با داگروتیپ

اگرچه تصاویرکالوتیپ از وضوح داگروتیپ برخوردار نبودند ،با این همه به اندازه کافی واضح مینمودند ،  خصوصا

که در این شیوه ،تصاویر عموما اندازه هایی بزرگتر از داگروتیپ داشتند بسیاری از مردم رنگ قهوه ای مایل

به قرمز کالوتیپ  را که رنگی گرم بود به  رنگ سرد و خنثی داگروتیپ ترجیح  میدادند  ،  سهولت تکثیر

نسخه های متعدد  تصویر که در شیوه کالوتیپ وجود داشت سبب  گردید که عکسهای حاصل از  این شیوه

در مقیاس بسیار وسیع تر از داگروتیپ  فروخته و توزیع شود، از کالوتیپ اکثرا برای عکاسی از موضوعاتی

نظیر معماری و منظره و از داگروتیپ  بیشتر برای عکاسی  تک چهره استفاده میشد.


 

هیپولیت بایار

در20مارس 1839تصاویر مثبت را با کیفیت عالی به دست آورد ، در کمتر از 130 روز به درجه ای از کمال

فنی نائل آمد که از همه رقیبانش پیشی گرفت وی در جشن نیکوکاری که در تالار حراج به نفع قربانیان زلزله

مارتینیک در 24 ژوئن 1839برگزار شد استفاده کرد و درمیان آثار نقاشان و پیکرتراشان چهار چوب بزرگی

را به نمایش گذاشت که حاوی حدود 30 عکس معماری و طبیعت بی جان بود

بایار اولین کسی بود که اسلاید را به وجود آورد و آن تصویری کاغذی سوار شده در قابی مقوائی بود تا در نور

دیده شود.

شیوه های چاپ

آلبومین: درسال 1850 لوئی دزیره بلانکاراورار شیوه چاپ آلبومین را ارائه کرد که با استقبال شایانی روبرو

شد ؛ در این شیوه لایه ای از آلبومین تازه ( سفیده تخم مرغ ) را بر سطح ورقه ای کاغذ نامه کم ضخامت و

مرغوب می اندود ؛ سپس کاغذ را در محلول نیترات نقره قرار میداد و بدین طریق آن را حساس میکرد ؛ پس از

انجام نوردهی تصویر را در محلول هیپو سولفیت سدیم ثابت میساخت ؛ عکس آلبومینی با سطحی بسیار صاف و

براق داشت و در آن جزییات منظزه بسیار بهتر از شیوه های دیگر بود .

 

کلودیون مرطوب

اختراع این شیوه نخستین بار توسط فردریک اسکات آرچر در سال 1851 به اطلاع عموم رسید ؛ نخستین شیوه

عکاسی بر روی صفحه شیشه ای بود که به طرز گسترده ای مورد استقبال قرار گرفت ؛ کلودیون محلولی بود که

از ترکیب پیروکسیل با آمیزه ای از الکل و اتر و با افزودن یدور پتاسیم به آن به دست می آید ؛ ویژگی صفحه

کلودیون این بود که تصاویر وضوح زیادی داشتند و برای چاپ عکس بر روی کاغذ آلبومین اندود فوق العاده

مناسب مینمود ؛ با این همه یک نقص اساسی داشت و آن لزوم آماده ساختن صفحه درست پیش از نور دادن بود؛

پاره ای از عکاسان همچون  راجر فنتون  انگلیسی کارگاهی ارابه ای داشتند که چند اسب آن را میکشید ؛ این

عکسها به شیوه چاپ تماس دار (کنتاکت ) حاصل گردید

 


دوربینهای عکاسی

در سالهای 1840تا 1850 دوربینهای عکاسی اکثرا ازنوع جعبه کشوئی بودند ؛ این دوربینها از دو جعبه چوبی

تشکیل میشدند که یکی از آنها به صورت کشوئی دردیگری عقب و جلو میرفتند ؛ بر روی یکی از جعبه ها عدسی

دوربین و بر روی جعبه دیگر شیشه مات و (گیت ) نگهدارنده صفحه کاغذ حساس قرار داشت ؛ از اواسط سالهای

1850 به بعد دوربینهای فانوس دار تا شو روز به روز برای عکاسی در فضای باز رواج بیشتری یافتند ؛ زیرا

سبکتر کم حجم تر از دوربینهای کشودی بودند ؛ در سال 1853 راجر فنتون انجمن سلطنتی عکاسی بریتانیای

کبیرر اتاسیس کرد.

در سال 1854 دیسوری شیوه کارت ویزیت را به ثبت رساند و ابعادش 6x 10سانتی متر بوده ؛ دوربینی که

چهار لنز در جلوی آن داشت و چهار عکس به وجود می آورد .

در سال 1856 با ابداع دوربین دو لنزی برجسته بین استریو اسکوپ استقبال شدید مردم برای برجسته بینی شروع شد

در سال 1888 دوربین کداک با فیلم حلقه ای (رل فیلم) ابداع شد که عبارت بود از یک حلقه فیلم کاغذی که حد

اکثر 48 عکس با آن گرفته میشد ؛ کمپانی جرج استیمن در سال 1889 فیلم کداک حلقه ای سلوبوئیدی را برای

اولین بار به بازار آورد 

در سال 1890عدسی پروتاز محصول کارخانه زایس آلمان ساخته شد ؛ باز بودن این عدسی f:4.5-6.5 بوده

است  عدسی eranmen در سال 1923 به بازار آمد که باز ترین دیافراگم آن f:2 بود که در سال 1925 به 18 رسید .

 

 

دوربینهای عکاسی کوچک

از سال 1913تا سال 1924 شمار بسیار زیادی از دوربینهای عکاسی به بازارآمدند که در آنها ازفیلم35 mm

سوراخ کاری شده که در اصل در اواسط سال 1890 برای دوربینهای تازه سینمائی ساخته شده بود استفاده

میشد

کارخانه لاتیس در سال 1925 دوربین لایکا را بر اساس نمونه اولیه ای که Oscar barnakدر سال 1913

ساخته بود تولید و به بازار عرضه کرد .

 

 

نخستین دوربین لایکا دارای مسدود گر کانونی با سرعتهای 25/1تا500/1 ثانیه بود و عموما عدسی المار با f: 3.5را بر روی

خود داشت ؛ دقت بالای این دوربین و نیز کیفیت بالای عدسی آن و حجم کمش با استقبال چشمگیری مواجه شد

دوربین رولی فلکس

ظهور نخستین دوربین رولی فلکس در اواخر 1928 مئجر به  تحولی بزرگ شد ؛ رولی فلکس دوربین باز تابی 2 عدسی بود و

تصاویر منفی آن مربع شکل و اندازه آن 5.75x 5.75(6x 6) بود ؛ دوربین بازتابی تک عدسی در سال 1950به بعد در اندازه

کوچک رواج یافت


 

عکاسان نامدار و سبکهای عکاسی

نادار 1820-1910

نادار از 18 سالگی به روزنامه نگاری و نویسندگی روی آورد ؛ مجموعه ای از کاریکاتورهای هزاران شخصیت فرانسوی منتشر کرد

و عنوان آن را معبد خدایان نادار نامید ؛ برادر جوان خود آدرین را متقاعد ساخت حرفه عکاسی را بیاموزد .

شکست تجاری حاصل از پروژه معبد خدایان نادار باعث شد که وی عکاسخانه ای در خیابان سن لازار تاسیس کندرنگ تند

قرمز این آتلیه بسیار جلب توجه میکرد ؛ نادار از اشخاص معروف ؛ نویسندگان و هنرمندانی نظیر ودلر ؛ فلوبر ؛ ویکتور

هوگو؛ ژرژساند و موسیقی دانانی چون برلیرز ، روسنی ، افنباخ ، واگنر و نقاشانی مانند کورو ؛ کوربه ؛ مانه عکاسی کرد

وی گفت بهترین تک چهره ها را از کسانی گرفتم که کاملا آنها را میشناختم ، نور پردازی بدیع و عکاسی از نیم تنه اشخاص

و استفاده از نور چراغهای برقی در عکاسی پرتره از خصوصیات مهم کار اوست

نادار پس از تسلط کامل که در استفاده از چراغهای برقی پیدا کرد ، لوازم و تجهیزات خود را برای عکاسی به درون فاضلابها

وگورهای دخمه ای پاریس برددر سال 1858 نخستین عکس هوائی را از داخل بالن گرفت وی همچنین نخستاین مصاحبه مزین

به عکس راجع به عکاسی را در مجله فرانسوی ژورنال ایلوستره انجام داد

 

جولیا مارگریت کامرون

 

در سال 1815 در هند به دنیا آمد و در 40 سالگی با تسلطی کامل به عکاسی پرداخت ؛ شوهر وی چارلز کامرون انگلیسی

ثروتمندی بود که اراضی وسیعی در سیلان (سریلانکای کنونی ) داشت . او در ابتدای کار 2 ماه وقت صرف کرد تا بتواند یک

تصویر منفی را به درستی بگیرد ؛ سر انجام در 29 ژانویه 1864 کامرون نخستین تک چهره را از دختر بچه 9 ساله ای به نام

آنی فیلپات گرفت  ، آشنائی وی با اشخاص معروف و بزرگانی چون لرد تنیسون ملک الشعرای عصر ویکتوریا و مشاهیر دیگر

سبب شد تا وی از این اشخاص عکاسی کند ، این مهم در شهرت وی تاثیری بسزا داشت وی امید داشت همانگونه که توانسته

صورت ظاهری انسان را بنمایاند موفق شده باشد عظمت روحی آنان را نیز با امانت آشکار کند ؛ خدمتکار وی ماری هیلر یکی

از مدلهای مورد علاقه اش بود و کامرون چنان از او در هیات مریم مقدس عکس گرفت که گاه او را مریم مقدس صدا میکردند.

تک چهره نگاری در آن دوران کاربردی ترین و مهمترین شاخه عکاسی به شمار می آمد ، گفاه میشود در سال 1849فقط در

پاریس 100.000تصویر چهره با شیوه دگراتیو عکاسی شده ، هزینه داگراتیو بسیار پایین تر از یک تابلوی نقاشی بود و همین

عاملی بود برای استقبال مردم از عکاسی تک چهره .

 

 


آدولف یوجین دیسوری 1819-1889

 

در اوایل دهه 1860 مجموعه عکسهای کارت ویزیت از رقصندگان باله و موضوعهای دیگر تهیه کرد ، از حدود

دهه 1860 دوربینهایی ساخته شد که می توانستند چند عکس متوالی از یک موضوع را روی یک صفحه حساس ثبت

کنند ، در سال 1862 او قاب تکثیر کننده را معرفی کرد که دوربینی بود با چهار عدسی و میتوانستند روی یک

صفحه حساس 8 عکس ثبت کنند ، به زودی دوربینهای مشابهی با 15 عدسی و حتی بیشتر ساخته شد.

 

ادوارد مای بریج انگلیسی

او در سال 1860 شروع به عکاسی کرد و در سال 1867 نخستین مجموعه بزرگ عکسهای خود را با عنوان مناظر

دره یو سی می تی منتشر ساخت ، در سال 1872 لیلاند استانفورد فرماندار کالیفرنیا که مردی میلیونر و سازنده راه

آهن بین قاره ای بود از مای بریج خواست تا از اسب مسابقه او که اکسیدنت نام داشت و رکوردجهانی سرعت را

شکسته بود عکاسی کند ، استانفورد میخواست ثابت کند که هر چهار پای اسب در هنگام تاخت طی زمان کوناهی از

زمین کنده میشود .

مای بریج در سال 1878 شیوه کار با دستگاه خود را به مطبوعات نشان داد، دستگاهی که او ساخته بود مشتمل بر

12 دوربین بود که در طول صفحه ای کائوچوئی نصب شده بودند و با 12 ریسمان رابط به کار می افتادند .

مای بریج در سال 1879 تعداد دوربینها را دو برابر کرد ، وی تحت سرپرستی یک هیات دانشگاهی طی 2 سال از

2000مدل از زن و مرد برهنه و با لباس ، سالم و معلول و نیز حیوانات وحشی خانگی عکس گرفت ؛ حدود

20.00عدد از عکسهائی که مای بریج از 781 موضوع تهیه کرد با همکاری دانشگاه پنسیلوانیا در کتاب حرکت

حیوانات انتشار یافت

 


عکاسی هنری

دردهه اول قرن بیستم اکثر عکاسان تلاش میکردند تا کیفیت کارهایشان تا حد ممکن به نقاشی نزدیک باشد، این گرایش احتمالادنباله تلاشهای آگاهانه اجی ریندردر سال 1854 است که از او به عنوان پدر عکاسی هنری یاد میشود

هنری پیچ رابینسون در دهه 1890نوشت که عکاسی تابع همان قوانینی است که در نقاشی حاکم است ، عکس میتواند همانند نقاشی تک چهره ، مناظر طبیعی ، و صحنه های روزمره را با کیفیتی قوی نشان دهد، وی معتقد بود که واقعیت گرایی مطلق در هیچ زمینه هنری تحقق پذیر نیست ، رابینسون به عکاسان توصیه میکرد همان صحنه های زندگی روستایی یا دریایی را که در نمایشگاههای فرهنگستان سلطنتی دیده میشود به تصویر در اید

عکاسی امپرسیونیسم

پیشرفت و موفقیت امپرسیونیسم به عنوان یک سبک تا حد زیادی تحت تاثیر عکاسی بوده ، از آنجایی که امپرسیونیسم ها قصد داشتند همانند عکاسی بیان زود گذر و آنی را نشان دهند، مجبور بودند در مدت زمان کوتاه با ضربات ممتد محکم تر نقاشی کنند، ایشان با کمک دوربین عکاسی تغییرات حالات نوررا در طبیعت مطالعه میکردندو بدین ترتیب موفق شدند حالات دقیق موقعیتهای جدی را در نقاشی خود نشان دهند، اگر چه چنین نقاشیهایی از عکاسی الهام میگرفت عموما فاقد افت ووضوح و جزئیاتی بود که در عکسها وجود داشت ، ساده ترین روش برای رسیدن به تصاویر امپرسیونیستی خارج کردن لنز از فوکوس بودو روش دیگر حرکت دادن پایه دوربین در حین عکاسی که حالت محو در تصاویر به وجود می آورد

مفهوم عکاسی ، تصویری متکی بر امپرسیونیسم بود که مدتها رواج داشت ، پیدایش آن در حدود سال 1890و اوج آن در سال 1910بود و تا دهه 1930 همچنان ادامه داشت .

فرانسه زادگاه امپرسیونیسم ، عکاسی امپرسیونیستی توسط روبرت دماشی و کنستانت پویو مهمترین پیشگامان این گرایش دنبال میشد ، اما در امریکا این شیوه توسط اشتایخن ، آلوین لانگزون کابرن با کارهای زیبا و مه آلودش ، کلارنس اچ وایت ، گرترود کازبیر و حتی آلفرد استلگیتز با عکسهای صریحش دنبال می شد

امرسون اصول عقاید هنریش را تا حدود زیادی بر اساس درک عجولانه و مبتنی بر برداشتهای مشخص خود از تاریخ و ماهیت هنر یافته و آنها را در کتاب نظری مهم خویش با عنوان عکاسی طبیعت گرا نخستین بار در سال1889 منتشر شده ، ارائه کرده بود وی تحت تاثیر نقاشان فرانسوی مانند میلر بود

امرسون در سال 1891 عکسهای مجموعه شاخساران باتلاق را که در سال 1895انتشار یافت، تهیه کرد آخرین فعالیتهای عکاسی وی بود .

 

عکاسی مستقیم

استفاده و شناخت زیبائی شناسی خاص عکاس با استفاده از تکنیکها و پتانسیل دوربین عکاسی ، عکاسی مستقیم بود، نماینده این تفکر شخصی به نام آلفرد استینگگز بود که با ثابت قدمی این اصول را به کار برد ، وی نشریاتی نظیر camera work و نیز نگارخانه های نیویورک مدافع هنرمندان پیشگامی همچون پیکاسو ، سزان ، مانیس و جورجیا اوکیف بود وی نهضت عکاسی جدائی طلب photo secission را به وجود آورد ، حمایت استینگزو کمکهای ادوارد اشتایخن نهضت جدائی طلب به سرعت مبدل به مکتب اصلی تفکر عکاسی امریکا شد.

استینگز به واسطه نگارخانه 291 که محل برخورد و مرکزی برای هنر و هنرمندان پیشرو بود ، در شکل گیری هنر مدرن نقش بسزائی داشت ، در سال 1907او عکس مسافران درجه 3 کشتی را عکاسی کرد ، عکسی که به عنوان بهترین کارش شناخته میشود .

معادلها : عکسهائی هستند که استینگز آنها را به عنوان باز آفرینی نهانی ترین هیجانات درونی خویش تلقی میکرد و عموما نشانگر آسمان ، ابر و درخت هستند . 

اشتایخن : وی از یزرگان نهضت جدائی طلب عکاسی photo scition بوئ و از طریق آثار خود و نیز برپائی نمایشگاههای عکاسی بسیار متنوع برای موزه هنر مدرن نیویورک در شناساندن عکاسی سهم بسزائی داشت ، در سال 1902 تصمیم گرفت به نیویورک رفته و در آنجا عکاسخانه ای حرفه ای برای عکاسی تک چهره افتتاح کند ،در سال 1906 خسته از عکاسی تک چهره به پاریس رفت و در سال 1947 سمت سرپرستی بخش عکاسی موزه هنر نوین نیویورک را بر عهده گرفت و نمایشگاه بزرگ خانواده بشر را به وجود آورد .

ادوارد وستون : 

در سال 1886 در شیکاگو زاده شد و در سال 1906 به کالیفرنیا رفت و تا پایان عمر خود در همانجا ماند باستثناء دوره های طلائی که در سالهای دهه 1920در مکزیک به سر برد ، در ابتدا پیرو سبک عکاسی تصویری بود ، کار او دو شیوه آبستره و رئالیسم داشت 

درسال 1942 این دو گانگی را رها کرد و به سمت عکاسی رئالیستی روی آورد 

در سال 1927 از صدف سرخ رنگ یک حلزون در زمینه تیره عکاسی کرد 

در سال 1930تعدادی عکس با نمای درشت از فلفلهای سبز گرفت که شباهت زیادی به عضلات پیچ و تاب خورده دارند و در سال 1923به همراه تینا مورتی که پیش از آن بازیگر بود و بعدها فردی انقلابی شد به مکزیک رفت و تا سال 1925 در همانجا ماند  وی با هنرمندان مطرح مکزیک  کلمنته نقاش ، اورسکو، خوسه و دیه گو ری ومیرا عکاسان این کشور آشنا شد و در سال 1937 عضویت بنیاد یادبود سیمون گوگن هایم به وستون اهدا شد ، وی در سال 1958 درگذشت .

گروه F64

در سال 1932 عده ای از عکاسان جوان که به شدت تحت تاثیر وستون و کارهایش بودند انجمنی به نام f64 تاسیس نمودند ، با انتخاب این اصطلاح تکنینی به عنوان نام گروه ، برای به دست آوردن تصاویر با جزئیات زیاد عکسهای خود را با دیافراگم های بسته عدسی عکاسی میکردند اعضاء صاحب امتیاز گروه f64 عبارت بودند از انسل آدامز

ایموجن کانینگهام جان پل ادواردز سونیا نوسکویاک ،ولاردون دایک و ادوارد وستون در سال 1932گروه f64  اولین نمایشگاه خود را در موزه یاد بود ام اچ دویانگ در سانفرانسیسکو برگزار کرد 

انسل آدامز در سال 1930 با پل استرنت ملاقات کرد و تحت تاثیر عکسهای او قرار گرفت 


انسل آدامز در سال 1953کتابش با عنوان ساختن یک عکس در لندن منتشر کرد و اعتباری حهانی برای او به وجود آورد ، آدامز پدید آورنده با شکوه ترین عکسهای مناظر امریکاست ، موضوع اصلی عکسهای او مناظر غرب امریکا بود ، وی همچنین شیوه ای در عکاسی بنیان نهاد که نام آن زن سیستم ، zon system بود که درجات سایه روشنهای مختلف موجود در طبیعت را در 10 مدار بسته بندی کرد مدار 1 سیاه و مدار 9 سفید ، به این دو حد اکثر 8 تون خاکستری وجود دارد که زن 5 مدار وسط این دو است و ارزشی است که به عکاس تون میانه میدهد ، آدامز در سال 1984 در گذشت .

عکاسی مستند 

 

 

 

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

بالا